Svar på tal!

FRÅGA: "Hej! Vill ha hjälp med min hy! Gifter mig om 23 dagar och har sedan jag slutat med mina ppiller fått annorlunda hud. Jag är en blandning av oljig och torr. I pannan är jag lite små knottrig och blir oljig under dagen när jag har smink på. Samtidigt så brukar jag vara torr så jag behöver smörja in mig! Samma på hakan. Plus att jag har väldigt lätt för att bli rödflammig om kinderna. hmmm, det där blev mycket! Hoppas du förstår lite vad jag menar och kan hjälpa. Jag ska sminka mig själv till bröllopet!TACK!"




SVAR: "Tack för din fråga på min blogg. Har haft mycket att stå i och därför är jag lite sen med mitt svar till dig. Hoppas du får användning utav mitt svar ändå.

Dina "problem" är typiska för kvinnor som slutar med hormonpreparat. Alla zoner i ansiktet får nästan ett eget liv och man kan tyvärr inte göra så mycket åt det på kort sikt. Din hy kommer att stabilisera sig så småningom, hoppas det är en lite tröst iaf.

Tänk på att peela ditt ansikte 2-3ggr i veckan fram till ditt bröllop. Det kan hjälpa något fram till din stora dag. En bra fuktighetsgivande dagkräm är AoO för dina torra partier och en oljestabiliserande dagkräm för dina oljiga partier och sen att du införskaffar en nermattande primer för just oljiga partierna. Bra budget alternativ är LÓreals Anti-Shine Mattifying Primer eller "T-zone" från Make Up Store. En lite dyrare är "Prime Time Oil Control" från bare Minerals.  För dina torra partier så kan jag rekommendera Smashbox Photofinish Primer. Behöver du inte primer annars så gå in på typ Kicks och tigg till dig ett test. Va överdrivet trevlig så brukar dom ge med sig (ett litet tips ).

Foundation som du väljer bör vara relativt täckande, väljer du något mindre så finns risk att både oljor och din rödhet på kinder kommer fram under dagen. För dina oljiga partier så bör du även ha rispapper eller blottingpuder (se inlägg för oljig hy i min blogg för mer utförlig beskrivning).

Foundations som jag har bra erfarenhet utav på klienter med samma "problem" som dig är Cliniques foundations, typ Superbalanced Makeup. Det positiva med deras produkter är att dom finns till olika hudtyper. Men tänk på att du vill ha produkter utan SPF (solskydd). Samma gäller för puder.

Om du behöver täcka lite extra typ under ögonen, det bröver dom flest då man lätt blir lite extra "skuggig" där på bilder, så är min personliga favorit "Line Smoothing Concealer" även denna från Clinique.

Har du några fler frågor så finns jag på bloggen (fortsätt gärna att kika in med jämna mellanrum för lite tips och ideér). Använder mig inte så mycket utav denna mail (bara i nödfall, som detta )

Lycka till med din stora dag!!!"
Tack för din fråga på min blogg. Har haft mycket att stå i och därför är jag lite sen med mitt svar till dig. Hoppas du får användning utav mitt svar ändå.
Dina "problem" är typiska för kvinnor som slutar med hormonpreparat. Alla zoner i ansiktet får nästan ett eget liv och man kan tyvärr inte göra så mycket åt det på kort sikt. Din hy kommer att stabilisera sig så småningom, hoppas det är en lite tröst iaf.
Tänk på att peela ditt ansikte 2-3ggr i veckan fram till ditt bröllop. Det kan hjälpa något fram till din stora dag. En bra fuktighetsgivande dagkräm är AoO för dina torra partier och en oljestabiliserande dagkräm för dina oljiga partier och sen att du införskaffar en nermattande primer för just oljiga partierna. Bra budget alternativ är LÓreals Anti-Shine Mattifying Primer eller "T-zone" från Make Up Store. En lite dyrare är "Prime Time Oil Control" från bare Minerals.  För dina torra partier så kan jag rekommendera Smashbox Photofinish Primer. Behöver du inte primer annars så gå in på typ Kicks och tigg till dig ett test. Va överdrivet trevlig så brukar dom ge med sig (ett litet tips ).
Foundation som du väljer bör vara relativt täckande, väljer du något mindre så finns risk att både oljor och din rödhet på kinder kommer fram under dagen. För dina oljiga partier så bör du även ha rispapper eller blottingpuder (se inlägg för oljig hy i min blogg för mer utförlig beskrivning).
Foundations som jag har bra erfarenhet utav på klienter med samma "problem" som dig är Cliniques foundations, typ Superbalanced Makeup. Det positiva med deras produkter är att dom finns till olika hudtyper. Men tänk på att du vill ha produkter utan SPF (solskydd). Samma gäller för puder.
Om du behöver täcka lite extra typ under ögonen, det bröver dom flest då man lätt blir lite extra "skuggig" där på bilder, så är min personliga favorit "Line Smoothing Concealer" även denna från Clinique.
Har du några fler frågor så finns jag på bloggen (fortsätt gärna att kika in med jämna mellanrum för lite tips och ideér). Använder mig inte så mycket utav denna mail (bara i nödfall, som detta )
Lycka till med din stora dag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0