God morgon!

Efter gårdagens tågincident är jag bara mer övertygad om att jag inte ska åka tåg.

Hoppade på i Lund för att åka till Stockholm där vi efter en dryg halvtimme får reda på att loket gått sönder. Nästa info får vi via sms (inte från personal, hade räckt med ett utrop) att tåget är inställt och att ersättningsbussar är beställda. För mig finns det inte tillräckligt med pengar i världen för att sitta på en buss i 8timmar om man inte har betalt bara för det. Så min första tanke är att planka på tåget som går efter och jag får med mig ett gäng. Dock så informerar Sj:s personal att vi ev blir ersättningskyldiga, WTF!!!! Så efter tjat och tjafs så får vi lov att åka med men får varning att det kan bli trångt då tåget är fullbokat.

Så det hela slutade med att jag stod upp mer än halva tiden av resan men, jag kom iaf till Sthlm vid 5. Fixade till o sen gick vi o käkade på Ciao Ciao vid Odenplan. Sen dog jag typ, va så himlans trött...

//Lin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0